Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

achabisko

možná jde jen o škatulky ...

Všechno se dá vy-argumentovat. Pokud si někdo dá tu práci a půjde na dřeň, ke zdrojům a kořenům. A´t si tedy kdokoli popírá cokoli, ale v okamžiku, kdy to přežene tj. dopustí se polopravdy, měl ny si to odskákat. A třeba natvrdo. Z toho plyne, že popírání šoa zase tak moc nikoho netankuje. Je to jen "trendy" tak se kolem toho víc víří voda, než hledají argumenty. Ale to je na dlouhatánské povídání, co dělá taková polopravda v palicích jednodušších neonek... a tam už to přestává bejt prdel ... ergo : popírej si co chceš, ale měli bychom schopni posoudit, jak velkou měrou kontaminuješ druhé a jestli tam už náhodou nedocházík něčemu nezdravému ..

Ale co, na to tyhle bloggy stejně prostor nedávají...

0/0
27.8.2010 14:13

malicorne

Re: možná jde jen o škatulky ...

Kontaminovat ostatní svými názory a nechat se kontaminovat od ostatních považuji za hlavní projev svobodného myšlení. Snahy o omezování tohoto nutně konvergují k nějaké formě totality.

Jiří Rezek

0/0
26.9.2010 10:36

pteryx

nesprávný cíl

Myslím, že jste si v tomto článku vybral pro svoje páchání dobra poněkud nešťastný cíl. Současnou hlavní metodou pro "ideologické převálcování protivníka" je ho "uřvat". To nesouvisí ani tak s mechanizmy, které jsou dnes skutečně velmi svobodné, jako spíše s tím zda má veřejnost zájem o pravdu, nebo spíše o nějaké senzace, zda jsme schopni v tomhle šíleném hluku pravdu vůbec rozlišit.

Ne že by neexistovaly věci doopravdy dosti černobílé - jako např. onen výše zmiňovaný holocaust. Jinak držím pirátské straně palce, i když téma "pirátského kopírování" mi tak trochu připomíná oněch "30 korun u lékaře",  kterým se jinde smějete. Je to téma zástupné, ale je lidové a široce srozumitelné. Ve skutečnosti se hraje o mnohem jemnější věci jako jsou softwarové patenty, patentový systém, svoboda informační infrastruktury, nebo o otázku demokratické kontroly technologií, vztahu mezi technicky rozvinutými a rozvíjejícími se regiony.

0/0
6.4.2010 13:35

Merlinii

Zakazovat diskusi je barbarství I.

Tak především gratuluju autorovi ke čtivému stylu, který umí jít rychle k věci -  a trochu závidím ;-)

K holocaustu... Je to docela složité, těch vrstev je tam víc a běžný člověk jen těžko obsáhne všechny. Co zde vnímám já (pokud je to zřejmé, pardon):

- V některých obzvlášť citlivých či spíše "hořlavých" případech si umím představit určité zákonné omezení. Chápu, proč asi zákon o holocaustu vznikl. Sprostý, obyčejný lid si vždy své problémy vykládal zjednodušeně a za problémy, světovou krizí apod., byl vždy připraven hned vidět a tedy je i vinit bankéře, zkrátka Židy. Pokud by takový zákon neexistoval, plebs, včetně novinářského plebsu, by rychle rozdmýchal HLOUPOU a povrchní nenávist (viz třeba DS) a pogromy na Židy (židy) by vznikly rychle znovu. - Snad toto by mohl být poctivý důvod vzniku takovéhoto zákona. Prostě proto, aby se zamezilo vášním vedoucím opět ke genocidě.

0/0
3.4.2010 14:30

mašlomcha

Re: Zakazovat diskusi je barbarství I.

děkuji za příspěvek, se kterým se plně ztotožňuji.

Ještě bych přidal, že tímto zákonem proti POPÍRÁNÍ holocaustu jsme všichni ušetřeni VĚDOMÉHO ohlupování a VĚDOMÉHO hlásání lži, navíc VĚDOMĚ zlomyslného. Zdůrazňuji slovo vědomě a připomínám, že genocida se může znovu opakovat i v Evropě, jako nedávno v bývalé Jugoslávii. Takže nikdy není dost rozumné ochrany před lidskou hloupostí A PŘED ZNEUŽÍVÁNÍM DEMOKRACIE.

Kam vede lidská hloupost a vědomé ohlupování vidíme i dnes (viz. POPÍRÁNÍ regulačního účinku poplatků u lékaře i přes prokazatelně naspořené miliardy korun na účtech zdravotních pojišťoven). POPÍRÁNÍ účinku poplatků ale trestné není i když ze své podstaty každé vědomé veřejné hlásání nepravdy by mělo být po zásluze potrestáno. Zatím to odnesly krajské rozpočty na opravu silnic.    

0/0
3.4.2010 20:55

Krutá pravda od medvědice

betonový pomník holokaust v berlíně se rozpadá

není to nějaké znamení?

0/0
2.4.2010 17:56

oskie98

Re: betonový pomník holokaust v berlíně se rozpadá

Pouze důkaz toho, že šlendrián je i v Německu.

0/0
2.4.2010 18:32

Krutá pravda od medvědice

Re: betonový pomník holokaust v berlíně se rozpadá

ne, ne, to je nějaké vyšší znamení:-)

0/0
2.4.2010 18:42

nemelem,nemelem

Političtí vězni.

Pokud většinová společnost je toho názoru, že podobné věci je nutné trestat  a kdy podstat trestného činu je v rozporu s  LZPS nebylo by od věci zavést kategorii politického vězně s odpovídajícími právy. Je přece významný rozdíl mezi pachatelem násilného nebo ekonomického trestného činu a člověkem, jehož projevený názor je pouze v rozporu s většinovým názorem.

0/0
1.4.2010 22:05

Sípomat

Holocaust

Holocaust je ale historický fakt. Možná se budete divit,ale nemáte nárok mít odlišný názor na fakt,alespoň ne pokud nenabídnete důkazy,které by váš názor podpořily.

0/0
1.4.2010 20:55

malicorne

Re: Holocaust

Problém je v tom, že vám ale není ani DOVOLENO zmíněné důkazy nabídnout, i kdyby jste je nakrásně měl...

0/0
1.4.2010 21:31

Sípomat

Re: Holocaust

A máte snad nějaké?

0/0
1.4.2010 21:58

Deleter

Re: Holocaust

Je zakázáno to říkat.

0/0
2.4.2010 14:56

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Holocaust

kdyz to dotahnu do extremu - kdysi byl "vedecky" fakt, ze Zeme je placata. Melo se tehdy trestat (resp. - trestalo se. Ale bylo to spravne?) nazor, ze je kulata?

Ja vim, ze to kulha - protoze hoklokaust je skutecne OVERENY fakt. Jen jsem chtel rict, ze na overovani a zpresnovani faktu je postavena veda a v podstate tak cela civilizace. Naopak zakaz o necem mluvit, povinnost prijmout "ten jediny spravny" nazor vedla vzdy do slepe ulicky a casto stalo dost bolesti se pak z ni vymotat.

0/0
2.4.2010 8:52

Deleter

---

Je mi vás velice líto.

0/0
2.4.2010 14:55

asako

Genocida Vietnamců

Američané povraždili ve válce s Vietnamem cca 4- 5 milionů civilistů. Taky slušný výkon!

0/0
1.4.2010 19:49

Krutá pravda od medvědice

To že někdo kvapně nahlásil můj příspěvek

potvrzuje, že se oproti minulému režimu mnoho nezměnilo.

DEMOKRACII SI ROZVRACET NEDÁME.!!

0/0
1.4.2010 19:18

oskie98

Re: To že někdo kvapně nahlásil můj příspěvek

Možná to nikdo ani nahlašovat nemusel. V tom příspěvku nebyl totiž holokaust pouze zpochybněn, ale popřen.

0/0
1.4.2010 23:51

karelgr

karma!

Držím palce ve volbách piráte.Jo, dnes platí- demokracie ano,ale jen pro někoho.

Sám jsem donedávna byl přesvědčen o glob.otep., a tím jak nikdo nepřipouštěl ani diskuzi se to u mě trochu zdiskreditovalo.

0/0
1.4.2010 18:45

Gmur

Re: karma!

popirani holokoustu beztrestne = demokracie?8-o8-o8-o

0/0
1.4.2010 19:17

malicorne

Re: karma!

Zakazování debaty o holocaustu=demokracie???8-o8-o

0/0
1.4.2010 19:29

Fmighta the Affaffin

Kdo popira globalni oteplovani uz JE kacir

Klimaskeptikum uz jsou vypinany mikrofony a jsou vyhazovani z ruznych konferenci. Myslim, ze z dost velke casti je na vine takova ta driv bezna lidska myslenka, ze kdyz ma clovek nejaky nazor, tak je jeho povinnosti ho vnucovat ostatnim. To delaji i bezni lide (predevsim starsi), ze kdyz nadavaji na pocasi, politiku, zdravotnictvi apod., tak pozaduji, aby s nimi ostatni souhlasili. Ja doufam, ze vrcholni evropsti politici s touhle "osobnostni vadou" vymrou driv, nez nam tady zavedou nejaky eurofasismus (tj. jeden spravny euronazor a tresty za jeho popirani)

0/0
1.4.2010 17:15

Fmighta the Affaffin

Re: Kdo popira globalni oteplovani uz JE kacir

Jeste abych to rozvedl ... pokud si nekdo myslite, ze holocaust byl nejvetsim zlocinem historie (a ja s vama samozrejme souhlasim), tak to vam prece NIKDY NEMUZE DAT PRAVO svuj nazor vnucovat ostatnim a ZAKAZOVAT JIM RIKAT ten jejich! To neni nic jineho nez fasismus! Trestat se ve svobodne zemi podle me muzou jenom skutecne pokusy o omezovani svobody ostatnich, napr. navrh zakona o vrazdeni zidu, nebo jejich nevpousteni do restauraci apod..

0/0
1.4.2010 17:24

oskie98

Re: Kdo popira globalni oteplovani uz JE kacir

Kde jde o vnucování? Holokaust se připomíná, ano, každý rok jsou výročí (potvora kalendář - rok má jen 365/6 dní). Ostatní diskuse a třenice vznikají tak, že popírači se stále handrkují o to, zda bylo zavražděno 6 miliónů nebo "jenom" 5 miliónů ....

0/0
1.4.2010 17:40

Jiří Kadeřávek

Re: Kdo popira globalni oteplovani uz JE kacir

http://iuridictum.pecina.cz/w/Popírání_holocaustu

0/0
1.4.2010 18:04

oskie98

Re: Kdo popira globalni oteplovani uz JE kacir

Zajímavé, díky za odkaz.

Popíráním holocaustu je jedno nebo více z následujících tvrzení: 1) za druhé světové války zahynulo méně než 5 000 000 Židů 2) plynové komory nebyly určeny k popravám

3) za druhé světové války neexistovalo plánovité vraždění Židů 4) Adolf Hitler nevěděl o systematické genocidě Židů 5) neexistovaly vyhlazovací tábory jako specifická kategorie

6) protokol z konference ve Wannsee je zfalšovaný 7) německé úřady nepoužívaly kódová slova k zastírání massových poprav Židů, typu konečné řešení židovské otázky apod. 9) holocaust je výmysl židovského spiknutí !

0/0
1.4.2010 18:18

opeth

je to zajimave

ze popirani historie muze byt trestnym cinem, ale nakonec kdyz o tom premyslim tak v tomto pripade je to asi opravdu namiste. tim popiranim holocaustu totiz podporujete / posilujete / ospravedlnujete zlocinecky rezim/ideologii, ktera stale hrozi a muze kdykoliv zesilit. Kdyby nekdo popiral ze edison nevymyslel zarovku, asi bychom nad tim mavli rukou.

0/0
1.4.2010 16:20

zdeseny obcan

Re: je to zajimave

Dnes vladne ideologie ktera se snazi lidem implantovat umely pocit viny. Za tohle, za tamto, za cokoliv, hlavne kdyz se sebemrskacstvi uchyti. Takovym lidem se pak dobre vladne, ti se nevzpouzeji ani kdyz na ne chystaji to nejhorsi.

Propagace holokaustu je jen jednim z nastroju vytvareni pocitu viny. O desitkach milionu ubitych Slovanu se ani nepipne, ti se do kramu nehodi.

0/0
1.4.2010 16:50

Johny_S

Re: je to zajimave

Myslíš ty miliony ubitých Slovanů, které nechal zavraždit Stalin a jeho pohůnci?

0/0
1.4.2010 16:52

zdeseny obcan

Re: je to zajimave

V tomto pripade miliony a miliony pobitych Polaku, Jugoslavcu ci Ukrajincu o kterych se dnes ani nepipne. Zadne pravidelne clanky v novinach, zadne pamatniky do kterych se vozi skoly, zadne zdvizene prsty.

Polaci apod. se zkratka pro vytvareni pocitu viny nehodi a tak jsou zasunuti nekde vzadu.

0/0
1.4.2010 17:06

Johny_S

Re: je to zajimave

Myslím, že přinejmenším Poláci si Stalinova zvěrstva připomínají (viz Katyň). A Ukrajinci prozatím tápou (viz Juščenkovo označení Bandery, který bojoval po boku Hitlera proti Stalinovi, za národního hrdinu). U Jugoslávců si nejsem jist, co máš na mysli. Stalin snad vraždil Jugoslávce?

0/0
1.4.2010 17:10

zdeseny obcan

Re: je to zajimave

Pisu o druhe svetove valce. Z te se (v CR), podle dnesni propagandy Polaci apod. naprosto vytratili a muj argument je ze to je proto ze jejich utrpeni nevyvola sebemrskacske nalady.

0/0
1.4.2010 17:20

oskie98

Re: je to zajimave

Propagace (?) holokaustu? Holokaust se buď připomíná nebo popírá. Mají nevinní pocit viny? Pochybuji. Jistě bylo během WWII zavražděno i mnoho členů jiných národů a etnik, ale proporcionálně (rozsahem) se holokaust židů dá těžko srovnat s něčím jiným. Židovstvo Polska, Německa, Ukrajiny aj. bylo vyhubeno téměř na 100%. Židovstvo řady dalších evropských států na tom bylo jen o něco málo "lépe". Ano, např. Rusů a dalších sovětských národů bylo také zabito na miliony, ale vzhledem k jejich početnosti to byl zlomek (samozřejmě také tragický), který se časem zacelil. Evropské židovstvo se už vzpamatovat nemohlo. Také celá Jidiš civilizace Evropy zanikla. Zdá se nepochopitelné, proč lidem připomínání a uchování paměti na holokaust vadí. Proč mají potřebu ho popírat. Bylo těch mrtvých a těch hrůz málo?

0/0
1.4.2010 17:10

zdeseny obcan

Re: je to zajimave

Je potreba rozlisovat: jedna vec je historie a jeji pripominani a druha je snaha vlozit pocit viny soucastnym lidem.

Propaganda dela to druhe pod plastikem toho prvniho. Vsimnete si sam typickeho poselstvi - jste dedicne vinni protoze byl holokaust a proto musite trpet a musite na sobe bez odmlouvani snaset kdejakou lumparnu. Taktez si vsimnete ze pokud nekdo poukaze na to druhe (sugerovani pocitu viny) je okamzite prevedena rec na to prvni.

0/0
1.4.2010 17:28

oskie98

Re: je to zajimave

Kde a jak dochází k vkládání nucení viny za holokaust? Němci svoji vinu už dávno připustili a přiznali. Ale nemyslím, že mladá generace by kvůli tomu nějak trpěla ... Takže ???

0/0
1.4.2010 17:35

zdeseny obcan

Re: je to zajimave

V CR: vezmu jako citankovy priklad cikanske tabory v Letech a kampane kolem nich. Byl to ministr Mlynar ktery tam teatralne prohlasoval ze se stydi za to ze je Cechem. Noviny byly plne obvinovani Cechu (dnesnich) a uvah jaci jsou to dedicni lotri a jake tresty ted musi snaset coby odplatu.

0/0
1.4.2010 17:51

oskie98

Re: je to zajimave

Domnívám se, že kamenem úrazu byl ten prasečák stojící na tom místě, což opravdu přinejmenším nevkusné je.

0/0
1.4.2010 18:20

zdeseny obcan

Re: je to zajimave

To by jste koukal co z toho tehdy propaganda dokazala vytlouct. Jeden novinar to vzal od podlahy, oznacil Cechy za potomky otrokaru z dob Premyslovcu a tim vysvetlil jejich zlocinne chovani az do dnesni doby. Vsugerovani viny je opravdu velmi ucinna technika, ten kdo tomu podlehne je ovladatelny jako ovce a navic se stane zapalenym siritelem nove viry.

0/0
1.4.2010 18:49

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: je to zajimave

R^R^

"A VY jste vybili Indiany" ..."VY jste tu zemi pred par sty lety kolonizovali, takze jste povinni ji ted pomahat se vsim" ..."VY jste zotrocili tuto zem"... "VY jste pred par stoletimi upalili Jana Husa / Johanku z Arku" ..."VY jste pred staletimi rozupali Nanynce kosicek..."

Je to tak.

0/0
2.4.2010 9:00

Alena1.

ja bych to viděla asi tak

nemáte pravdu, že by tato legislativa byla vztahována pouze na 2WW.

Pokud někde prohlásíte, že popíráte, že Wehrmacht napadl Rusko, nebo pro mě za mě Francii, vzbudíte pouze schovívavý úsměv nebo možná dostanete ve Francii baketou přes hlavu, ale nic jiného se nestane, nikdo vás nebude za nic trestat.

Tedy ne 2WW, nýbrž pouze a jedinně Holocaust byl ve většině zemí v případě popírání postaven pod literu zákona. Otázka je tedy proč? Holocaust byl, je a bude největším zločinem, kterého se kdy lidská rasa dopustila. Míra a zrůdnost celého tohoto zločinu dodnes budí hrůzu. Že nikdo soudný nepochybuje o tom, že k tomu skutečně došlo, je snad každému jasné - otázka je tedy, co je motivací lidí, kteří popírají a co tím sledují a jakým způsobem tento svůj "názor" prezentují na veřejnosti.

A zde je teprve dle mého názoru nutno hledat tu pravou "trestnost" popírání holocaustu. Neboli ne ve vyslovení vlastního názoru, nýbrž v tom, co tímto názorem sleduji a proč to vlastně dělám.    

0/0
1.4.2010 16:18

Johny_S

Re: ja bych to viděla asi tak

R^

0/0
1.4.2010 16:18

Krutá pravda od medvědice

Re: ja bych to viděla asi tak

takže pokud popírám, je dopředu jasné co tím sleduji;-D

A byly i horší zločiny a dějí se i dnes.

0/0
1.4.2010 16:21

Alena1.

Re: ja bych to viděla asi tak

pokud popíráte Holocaust, tak jednoznačně ano. Ledaže byste doložila lékařské potvrzení, že jste na hlavu - pak se vám nic nestane.

Marně přemýšlím, které horší zločiny by mě napadly.

0/0
1.4.2010 16:26

Johny_S

Re: ja bych to viděla asi tak

Tato slečinka (medvědice) je příznivkyní DS, což mnohé nasvědčuje...

0/0
1.4.2010 16:27

Alena1.

Re: ja bych to viděla asi tak

Taky čekám, co ještě přijde.

0/0
1.4.2010 16:27

Krutá pravda od medvědice

Re: ja bych to viděla asi tak

například komunistické masakry anebo některé masakry v africe, které už kvapem dohánějí onu pověstnou cifru.

0/0
1.4.2010 16:27

Johny_S

Re: ja bych to viděla asi tak

A?

0/0
1.4.2010 16:29

Alena1.

Re: ja bych to viděla asi tak

Mě nějak chybí ti popírači oněch masakrů.

Vy znáte někoho, kdo tvrdí, že v pracovních táborech v Rusku nezemřelo statisíce lidí. Nebo, že by někdo popíral, že v Africe došlo k masakrům. Ne, že bych se jich chtěla probůh zastávat, ale i KSČM ve své oficiálním prohlášení přiznává, že k tomu došlo a pokud vím, tak se i snad omluvili. I přesto si myslím, že by měli být zakázáni, omluva sem, omluva tam.

 

0/0
1.4.2010 16:39

Johny_S

Re: ja bych to viděla asi tak

Nu, těch popíračů komunistických zločinů by se našlo... Např. ruský, rychle se fašizující a nacionalizující režim se ze Stalina snaží učinit "efektivního manažera" a tamní propaganda uznává oficiálně jen tisíce jeho obětí - jenom ty, které byly odsouzeny soudy. Čímž bych to označil za typický rys autoritářského režimu - popírání podobných zločinů. Naši komunisté se omluvili jen napůl. KSČ v 60. letech rehabilitovala pouze perzekuované členy KSČ, KSČM se částečně omluvila jen krátce po Sametové revoluci, kdy se obávala, že by s ní mohlo být krutě zúčtováno. Od té doby říká, že se již omluvila - a zločiny totalitního režimu KSČ zlehčuje tím, že to bylo způsobené hrozbou amerického útoku....

0/0
1.4.2010 16:44

oskie98

Re: ja bych to viděla asi tak

To že někdo popírá svoje vlastní zločiny, je vcelku normální. Komunisté popírají svoji odpovědnost za zločiny komunismu. Turci popírají genocidu Arménů. KSČM popírá zločiny 50.let. Ale proč mají potřebu popírat holokaust lidé, kteří s ním vlastně nemají nic do činění (ještě by to člověk chápal u některých Němců, u neonacistů atd). Proč to ale žere ty další? Nabízí se tu pak snad jen příklon k antisemitismu.

0/0
1.4.2010 17:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.